Германците са странна автомобилна нация. Докато целият свят е полудял по SUV-овете и тузарските лимузини, потомците на Гьоте продължават да си падат по комбита. При някои производители като Volkswagen техният дял в продажбите е до 95 процента – т.е. седаните си отиват. Ето защо не е чудно, че само няколко месеца след официалната премиера на пазара Mercedes лансира и новата С-класа като комби. Изглежда, хората от Щутгарт са си написали домашното успешно. Никога досега Т-модел не е бил толкова практичен.
По-голям багажник
Защо ли? Електрическият заден капак не само се отваря с „ритник“ под бронята, но и се затваря по същия начин. Задната седалка (делима в съотношение 40:20:40) се сгъва много удобно посредством малък лост, а подът е равен. Обемът за товари дори е станал по-голям – сега той достига 1510 литра. Тази стойност не е най-впечатляващата на света, но в повечето ситуации пространството е повече от достатъчно. С-класата е много повече от практична. Познатият от лимузината кокпит изглежда много „благороден“ и би подхождал и на автомобил от по-висок клас. Изработката е изключително качествена, кокпитът е достоен и за S-класа.
Комфортен и тих като седана
За първото тестово шофиране ние получаваме C250 BlueTec, дизелова модификация с 204 к.с. Моторът с високия въртящ момент от 500 Нм идеално се връзва със спокойния характер на Benz-a. Въздушното окачване работи точно толкова добре, колкото човек очаква от истински Mercedes, а шумът от мотора не се натрапва. Дори често критикуваната 7-степенна трансмисия върши работата си добре, сменяйки предавките почти незабележимо. Да, тя няма да се хареса на почитателите на спортното шофиране, но какво да очаква човек от фамилно комби? Това, което ни прави впечатление и може да бъде прието като комплимент, са липсата на разлики с лимузината. По-натоварената задна ос, както и окачването като цяло не издават неприятни шумове.
Дълъг списък с екстри
Ясно е, че Mercedes изисква сериозна сума за продукта си. С-класата като комби в Германия струва най-малко 35 244 евро (около 70 000 лева), с около 1700 евро повече от седана. Доплащането определено си заслужава с оглед качествата на колата. Е, тестваната от нас версия струва 45 696 евро (около 90 000 лева), а ценовата листа е дебела като Библията. Типично за Benz... ИзводНяма съмнение, че Т-модел е по-добрата С-класа. Той е по-практичен за всекидневието, без да прави компромиси с удоволствието при шофиране. Като стана дума за удоволствие – то е леко помрачено заради високата цена.
Очаквайте скоро повече информация за новата С-класа Т-модел на страниците на AUTO BILD България!
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!