Toyota избра името Mirai за първия си сериен модел, задвижван от водород. Компанията се отказа от съкращението FCV, използвано от марката за концепциите й с горивни клетки. Една от трудностите при конструирането на водородни автомобили се крие в техния резервоар за съхранението на най-лекия елемент от таблицата на Менделеев. От Toyota твърдят, че са решили проблема с балони, които биха издържали всяка авария. Сгъстеният водород се съхранява под налягане от 700 атм.
Очакваме продажбите на Mirai да започнат от април 2015 г. Първоначално ще произвеждат автомобила в по-малка серия и ще го продават само в Япония на ориентировъчна цена около 50 000 евро.
Моделът ще е задвижван от горивна клетка или електрохимичен генератор, наричан от Toyota FC Stack. В него се извършва окисляването на водорода, благодарение на което се изработва енергията, която после се трупа в неголям акумулатор, а той на свой ред я отдава на електромотора. Отработилите газове от колите, работещи с горивни клетки, са само водни пари. Много екологично, нали? Веднага обаче трябва да си спомним, че добиването на водород в повечето случаи става от метан или въглища. Е, това вече не минава без замърсяване. Очаква се в бъдеще най-лекият елемент да се извлича от атомни електроцентрали или с помощта на слънчеви батерии и електролиза на вода.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!