Тези дни целият свят е футбол и всичко е Бразилия. Така че и ние няма да изневерим на тази тенденция и ще ви разкажем за най-интересните бразилски автомобили.
Bianco Model S / 1976Тони Бианко напусна Италия, за да опита късмета си в Бразилия през 1952 г. Тогава той е 21-годишен и впряга познанията си по механика, за да сглобява различни автомобили по собствен дизайн и да лансира своя собствена марка. Това му се удава, а през 70-те години спортните коли са особено вълнуващи. Доказателство за това е този Model S, прототип, от който са направени едва двайсетина екземпляра.
Забравете високите скорости – двигателят е скромен 4-цилиндров от Volkswagen.
Brasinca 4200GT Uirapuru / 1965Става дума за испанец, успял да убеди бразилския производител на автомобилите Brasinca да направят спортен автомобил. Под капака се крие V-образен 8-цилиндров мотор от камион Chevrolet с макс. мощност 170 к.с. и гигантски въртящ момент, благодарение на който моделът е способен да ускори от място до 100 км/ч за няма и секунда. Дизайнът му се смята за толкова успешен на времето си, че тръгва слух, че нюйоркската MOMA е купила един за колекцията си. Но не всичко е съвършено – отварящите се нагоре врати го превръщат в душ-кабина, когато вали.
С максималната си скорост от 194 км/ч Brasinca 4200 GT доста добра, но високата й цена позволява да бъдат произведени едва 73 екземпляра.
Hofstetter Turbo / 1989Внимание – това е суперавтомобил с ултраегометрични пропорции в италиански стил, „гълуинг“ врати и дяволска динамика. Дали обаче това е така?
Hofstetter се задоволява с малки двигатели от Volkswagen, някои от които с турбо. Проектирана е на белия лист през 1982 г., ала продажбите на тази красавица започват едва през 1989 г. Автомобилът намира едва 18 собственици.
FNM Onca / 1966От 1955 г. насам производителят FNM подписва договор с Alfa Romeo и започва да произвежда италиански автомобили по лиценз, най-вече Alfa 2000 във версии седан и купе, като каросерията на купето е с изцяло бразилски дизайн. Резултатът е любопитна смес от профила на Ford Mustang и „физиономията“ на Alfa Romeo Guilia Sprint. Няколко години по-късно италианците купуват FNM и компанията се заема с производството на „алфи“ за местния пазар.
Chevrolet Opala SS / 1971Не си мислете, че името на Chevrolet Impala е сгрешено. И противно на мускулестия дизайн, който виждате, Opala никога не е предлаган в САЩ. Гамата включва купета и седани, предлагани в Бразилия през 1968 г. Двигателят е 4,1-литров V6 и мощността му не надхвърля 140 к.с.
DKW GT Malzoni / 1964За да впечатли момичетата, Дженаро „Рино“ Малцони, син на богат земеделец от района на Сао Пауло, се захваща да прави автомобил по свои идеи. Подписа му носи елегантен модел, а а по-късно DKW-Vermag (местен филиал на германците от DKW, днес свързани предимно с Audi) решава да го произведе в малка серия. С олекотената си каросерия от влакна DKW GT Malzoni е изключително спортен, дори шампионът от Формула 1 Емерсон Фитипалди започва спортната си кариера зад волана на точно такъв модел. След този успех Малцони разваля съюза с DKW и лансира собствена марка - Puma. От въпросния модел GT Malzoni са произведени само 35 бройки, една от които днес краси музея на Audi в Германия.
Willys Interlagos / 1962
Willys, извистният производител на Jeep, открива филиал в Бразилия, но вследствие с договор за сътрудничество с френските конструктори в страната Renault Dauphine и Alpine A108 се предлагат като Willys Interlagos. Както се досещате, моделът е кръстен на известната писта.
Ford Corcel / 1968Не си личи на пръв поглед, но този модел всъщност е леко преобразен Renault 12. Поредната странна бразилска приумица, тъй като никога не е съществувало партньорство между Ford и Renault за този модел. Ами... просто Ford навремето купува Willys-Overland, местния съюзник на френската марка. Любопитен факт е, че Ford пуска тази „дванайсетка“ две години преди Renault. Каква е причината, така и няма да узнаем, вероятно – производствена тайна.
Volkswagen SP2 / 1973По това време Volkswagen е най-големият вносител на автомобили в Бразилия. Но във фирмените каталози няма нищо, което да вдъхнови феновете на спортното управление. Проблемът е решен, като VW разработва за местния пазар красивото купе SP2 (SP като Sao Paulo). За жалост освен с хубавата си „муцунка“ автомобилът не блести с кой знае какво – шасито и механиката са от VW Variant, а мощността и скоростта съответно - 75 к.с. и 160 км/ч.
Gurgel BR-800 / 1988Нека странният му вид не ви заблуждава, това е истински крайъгълен камък в бразилското автомобилостроене - всъщност това е първият автомобил, произведен на 100% в страната. Всичко в него – като започнем от 2-цилиндровия двигател и стигнем до изработената от пластийл каросерия. Въпросният материал е смесеца от стъклени влакна и метал и е наложен от Gurgel. Окачването е от синтетика. Автомобилът обаче не е особено добър.
Puma GTB / 1971Това е най-скъпият бразилски автомобил от 70-те. GTB означава - Gran Turismo Brazil. Двигателят е 6-цилиндров 4,0-литров с мощност 168 к.с. (същия като на Opala). Производството му спира през 1984 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!