Renault-Nissan и Russian Technologies създадоха джойнтвенчър, за да ускорят продуктовото лансиране и технологичния трансфер към AVTOVAZ, най-големия автомобилен производител в Русия. Френско-японският алианс получава мажоритарен дял в съвместното дружество Alliance Rostec Auto BV, което ще контролира AVTOVAZ, лидер на руския автомобилен пазар. Сделката ще подобри синергията между Renault, Nissan и LADA, както и продуктовото развитие на бързо разрастващия се руски пазар.
Създаването на джойнтвенчъра бе обявено на специална церемония в Москва от Карлос Гон, председател и главен изпълнителен директор на Renault-Nissan.
Според условията на сделката Renault-Nissan ще инвестира 23 млрд. рубли (742 млн. USD) и срещу тази сума до средата на 2014 г. ще получи дял от 67,13% в джойнтвенчъра. Тогава съвместното предприятие ще притежава 74,5% от AVTOVAZ.
Компанията Renault, която купи 25% от AVTOVAZ през 2008 г. и след това подпомогна възраждането му, ще инвестира около 11,3 млрд. рубли (366 млн. USD) в джойнтвенчъра и до юни 2014 г. планира да притежава 50,1% в него. Nissan, който преди това нямаше дял в AVTOVAZ, ще инвестира 11,7 млрд. рубли (376 млн. USD) и към същата дата планира да притежава 17,03% в джойнтвенчъра.
Към същата дата Russian Technologies ще държи 32,87% от акциите в съвместното дружество.
Като част от сделката, Russian Technologies преструктурира неизплатените си от АVTOVAZ заеми за 8 млрд. рубли (258 млн. USD), като част от дължимото ще бъде върнато от приходи след очаквани продажби на неосновни активи на AVTOVAZ. Останалата част на безлихвен кредит от 46 млрд. рубли (1,48 млрд. USD) се удължава до 2032 г. Това дава на AVTOVAZ стабилен баланс без ликвидни ограничения.
До завършване на сделката през 2014 г., Alliance Rostec Auto BV ще изкупи всички дялове в AVTOVAZ, които в момента са собственост на компанията Troika Dialog Investment Ltd.
Карлос Гон ще стане председател на борда на директорите на Alliance Rostec Auto BV. В борда на директорите влизат трима представители на Renault-Nissan Alliance и двама представители на Russian Technologies.
Сделката бе финализирана осем месеца след откриването на завода в Толиати с годишен капацитет от 350 000 автомобила. През пролетта на 2012 г. в него стартира производството на LADA Largus, докато това на Nissan Almera започна преди около месец.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!