Доставчикът на технологии за автомобилната индустрия и водещ производител на гуми Continental представя значима еволюция на своя информационен дисплей в автомобила (HUD). Компанията демонстрира прототип на технология с “разширена реалност” (augmented reality), при който нужната при шофиране информация вече е проектирана чрез прозрачен екран директно на пътя пред водача. Имайки в предвид моментното състояние и поведение на автомобила, системата на Continental използва данни от камерите, радарна информация от сензорите в автомобила, дигитални карти и GPS позициониране, за да създаде модел на външната видима среда от гледната точка на водача и да постави “увеличената” информация в най-подходящата визуална точка.
Нареченa AR-HUD (Augmented reality head-up display), новата система ще бъде важен фактор за подобряване безопасността при шофиране, като нужната на водача информация се появява винаги в полезрението му и на мястото, където тя е част от съответната ситуация при шофиране. Когато се движите в определена посока например, виртуален символ, положен точно където трябва на пътя, показва на водача мястото за завой. А когато са включени системи за контрол на дистанцията като адаптивен круиз контрол, знак на дисплея маркира кой автомобил отпред е засечен от системата. Така водачът и автомобилът вече говорят помежду си, макар и без думи.
Чрез AR-HUD Continental продължава с развитието на впечатляващо ергономични дисплей технологии, които играят ролята на информационен филтър – екран в цвят на предното стъкло на автомобила отразява определена информация, която е директно свързана с шофирането и където водачът може да я разчита лесно, без да отклонява вниманието си от пътя.
Информацията, представена чрез AR-HUD, е излъчвана в двa слоя – “близко” и “разширено” (augmented) представяне. В първия случай информацията изглежда, че се намира в края на капака на двигателя и показва данни като скорост на движение, ограничения в скоростта или настоящите настройки на круиз контрола; при “разширеното” прожектиране информацията е “поставена” директно на пътя с прожекционно разстояние от 7,5 метра и е свързана със съответната ситуация на пътя.
AR-HUD поставя виртуалната информация директно пред линията на погледа на водача. Технологията инсталира пълноцветни графики в реалната картина на пътя в сегмент от полезрението на водача с широчина 130 и височина 60 см. Това става възможно с технология за дигитално микроогледало (DMD), използвана и в дигиталното кино.
На този етап Continental използва системата в три приложения – AR-HUD помага на водача, когато автомобилът е в опасност от неволно напускане на платното (Lane Departure Warning (LDW); подпомага адаптивния круиз контрол – когато той е активиран, сърповиден символ на дисплея отбелязва автомобила отпред, засечен от електронната система, а при навигационната система представя нужната информация за управление в реалното външно полезрение и позволява на водача да знае къде трябва да завие, без да мести погледа си между екрана на навигационната система и пътя.
Continental ще започне производство на новата технология през 2017 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!