TopGear България 48 е по-български отвсякога. Но взехме и най-доброто от чуждия свят на ненормалното

Main May 12, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 5400 views | no comments

Последната думичка в името на брой #48 на BBC TopGear България е по-вярна отвсякога. Защо ли? Ами защото този месец пътувахме много и черпихме информацията от първа ръка. Любо Станиславов отиде до Дуденхофен да провери защо Opel Ampera има съкращението E-REV след името си. Междувременно ние търкаляхме по софийските улици пет от най-представителните и скъпи дизелови лимузини на пазара. Тествахме още топлото Audi A6, престижния Mercedes-Benz E-Class, спортната 5-та серия на BMW, свръхтехнологичната M-ка на Infiniti и аристократичния Jag XF. В онзи ден държахме в ръцете си общо 1281 к.с. на стойност 659 723 лв. и така и не стигнахме до офиса.
Христо Димитров обаче не се поблазни от лукса и парите и се запозна със спартанските, но високоефективни коли на ТУ София и ТУ Варна за състезанието за най-икономичен автомобил Shell Eco-marathon 2011. Морският автомобил се движи на бензин, а столичният е с водород и горивна клетка за $7000.
Другият Христо, но с фамилия Мишков, пък отиде до Белград, за да види какво представлява местният автомобилен салон. Любо Станиславов не се спря на едно място и посети секретния „салон“ на BMW M Power. Там видя новото BMW M5, както и М-проекти, които така и не са стигнали до серийно производство. Ще се убедите, че това са страхотни машини, които почти никой не е виждал, а вероятно няма и да види. На крачка от конвейера обаче са камуфлираните прототипи, които Иван Монев видя в развойния център на BMW в Мюнхен. Той отиде там, за да се запознае с последните нововъведения на фирмата в областта на новите технологии. За тях ще четете в този и в следващия брой.
Рубриката Gear този месец блести с невероятни фотографии на новия Koenigsegg Agera R - 440 км/ч, 1115 „коня” от V8 битурбо мотор. Оказва се, че колата е учудващо практична, има си дори багажник за ски... Том Форд ги вади и се вози зад Аgera-та, а Стиг ляга в кутията отгоре. И като стана въпрос за високи скорости, ще ви запознаем и с инженер-дизайнера на Bloodhound Project SSC, суперколата, готвена да разбие настоящия рекорд за скорост по суша. Ракетата земя-земя има конструктивна пикова скорост от 1690 км/ч, задвижва се от 3 двигателя и струва над 26 млн. лв. Тематично, Джейс Мей ще ви върне малко по-назад във времето с „Духа на Америка“ и Крейг Брийдлав, тандемът машина-човек, който години наред гони точно този рекорд, в който се цели и Bloodhound. Това са все „коли”, които ние простосмъртните никога няма да караме.
Такъв бе и състезателният VW Touareg, доминирал в рали „Дакар” през тази година. Да, но VW направи шосеен вариант на уникалния офроудър, така че ако имате пари и сте фен, го търсете в Gear, а после звъннете в редакцията. С радост ще ви помогнем. Жалко само, че бройките на супер „народния автомобил” са ограничени, както и тези на ах, che bella macchina, Ferrari SA Aperta. Том Форд написа цветущ материал за една от тези 80 коли, произведени в чест на 80-годишнината на ателието Pininfarina. SA Aperta е кабрио-версия на 599, с V12 мотор, 661 к.с. и цена 800 000 лв. И издава най-зверския звук, който Форд някога e чувал от автомобил.
Докато той трещеше по италианската Ривиера, ние бръмчахме из родната България. Ради и Пламен караха горещите хечове Seat Leon FR и Mazda3 MPS, Х.М. тества ревизираното Peugeot 308, а „Монк“ разходи новото Subaru Trezia из София и АМ „Тракия”.
Това събрахме този месец в брой #48 на BBC TopGear България. Забавлявахме се много, забавлявайте се и вие.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...