Новият Skoda Rapid вече е в България и дори е сред номинираните модели за титлата „Автомобил на годината“ в нашенското издание на конкурса. Той се позиционира между Fabia и Octavia и носи белезите на новия дизайн на марката. Външно доста прилича на концепцията Mission L. Каросерията е решена като лифтбек с 5 врати, а предните фарове и тези за мъгла са оформени като 4-листна детелина, добавени са нови цветове. Отвътре автомобилът е по-широк от Octavia.
Rapid ще се прицели в конкурентен пазар, където ще трябва да се бори и с други бюджетни разработки като Citroen C-Elysee и Peugeot 301. Като негови съперници можем да посочим и Hyundai i30, Renault Fluence и Kia Ceed.
Богатото му стандартно обзавеждане включва ESP и 6 въздушни възглавници, климатик, централно заключване, предни електрически стъкла, TPM и мониторинг на налягането на гумите, двулицева постелка за багажника, която е гумирана от едната страната.
Редица хитроумни решения като стъргалка за лед, оформена като лупа и удобно скрита под капака за зареждане на резервоара, кошче за смет при предната дясна врата.
Три са нивата на обзавеждане – Active, Ambition и Elegance.
По обем на багажника 550 л по VDA автомобилът е рекордьор в класа. Капакът му се отваря заедно със стъклото, което е едно от преимуществата на лифтбека. При сгънати задни седалки товарният обем може да да достигне до 1490 л. Освен това в багажника откриваме пълен набор от куки и захващащи мрежички, което улеснява подребата на вещите в него.
Гамата на двигателите включва четири бензинови мотора и един дизелов. Базовият e 3-цилиндров 1,2-литров MPI с мощност 75 к.с. и се съчетава с 5-степенна механична трансмисия. За нея има и вариант с газов инжекцион, особено предпочитан от таксиджиите. Нашият екип има възможността да тества 4-цилиндров 1,2-литров TSI с макс. мощност 86 к.с. и 5-степенна механична предавателна кутия. С него Rapid показа доста приятно ускорение и прилична динамика. Най-мощен от 1,2-литровите мотори също е турбобензинов, но с максимални 105 к.с. Той се куплира с 6-степенна механична трансмисия. 1,4-литровият TSI с макс. 122 к.с. въри серийно със 7-степенен автоматик DSG. Дизеловият е 1,6-литров с макс. мощност 105 к.с. и се съчетава само с 5-степенната механична кутия.
За всички двигатели с изключение на базовия се предлага и Green Tec пакет, който се изразява в гуми с намалено съпротивление, усилени стартер и алтернатор и стоп/старт система. Цената на удоволствието е допълнителни 520 лв. с ДДС, но то се изплаща с времето, тъй като осигурява икономия на горивото в размер на 15%.
284 лв. с ДДС е цената на опцията за „защита от лоши пътища“ за окачването, при която пружините са по-твърди, клиренсът е увеличен със 7 мм и са включени защитни кори на двигателя. В списъка на допълнителните поръчки влизат и USB, и AUX портове.
От 21 860 лв. с ДДС започват цените на Rapid у нас. Най-наточената версия в обзавеждане Еlegance с 1,4-литров турбобензинов мотор и автоматик излиза 35 360 лв. с ДДС.
За следващата година чешкият производител с германски собственик е обещал да пуска нови и фейслифт модели на всеки шест месеца. Очакват ни седем премиери от Skoda през 2013 г., сподеил Илиян Костов, управител дилърска мрежа и отговорен за продуктови, сертификационни и търговски обучения в „Еуратек“, вносител на марката у нас. През февруари трябва да дебютира новата Octavia, а през май – нейната комби версия. През септември вероятно ще видим и спейсбек (комби) версия на Rapid, както и N1 модификация, а през есента – нови Yeti и Superb във варианти седан и комби. Седмият е специален модел, за който очакваме допълнителни подробности.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!