Световната премиера на шестото поколение на Maserati Quattroporte 2014 ще се състои на автомобилния салон в Детройт през януари. Компанията побърза да сподели някои данни за автомобила след проведени тестове.
Както се и очакваше, Quattroporte ще бъде с два различни двигателя, и двата разработени и произведени от Ferrari.
Базовият (доколкото тази дума е уместна, когато говорим за Maserati) e 3,0-литров V6 с директно впръскване на горивото и два турбокомпресора, и макс. мощност 410 к.с.
Спринтът от място до 100 км/ч с този мотор става в рамките на 5,0 сек, а макс. скорост е 285 км/ч. Очаква се версия на този двигател да бъде монтирана и в бъдещите модели на Alfa Romeo.
В челото на гамата е 3,8-литровият V8, също битурбо с директно впръскване, но с макс. 530 „коня“. Съответно данните за него са 4,7 сек ускоряване и максимални 307 км/ч.
Предавателната кутия и в двете версии ще е 8-степенен автоматик от ZF, като купувачите ще могат да заложат на задно предаване или 4х4. За пълноприводната версия 100 % от въртящия момент отива към задните колела при нормални условия, а при необходимост 50 % от него се подава към предния мост.
От Maserati предвиждат и дизелови силови агрегати за някои пазари, опция, която ще предлагат и за по-малкия Ghibli седан.
Новият Quattroporte ще е изграден върху стоманен монокок с алуминиева подрама. Окачването е изцяло независимо, с двойни триъгълни носачи отпред и петточково отзад. Скъсена версия на същата платформа ще бъде използвана за създаването на Ghibli, чието производство ще се случва паралелно с това на новото Quattroporte в бившия завод на Bertone в Торино.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!