Изминалата финансова година за BMW Group е най-успешната в историята с 1 963 798 продажби на автомобили и мотоциклети, което е ръст с 6,4% спрямо предходната. За предстоящата година компанията очаква драстично повишаване на производството и печалбата, стана ясно по време на годишната среща по повод обявяване на финансовите резултати.
Печалбата преди облагането с данъци за 2013 е 7,91 млрд. евро благодарение на 16 нови и обновени модела. За 2014 г. със сигурност BMW Group ще продаде над 2 млн. автомобили и мотоциклети на своите клиенти, а целта е също така да се запази водещата позиция в премиум пазара.
"Ще останем компания №1 на премиум автомобили в света. Уверени сме във финансовата 2014 година и очакваме драстично нарастване", коментира Норберт Райтхофер, изпълнителен директор на производителя. BMW спори за първото място с Audi и Mercedes, които също готвят моделна офанзива през 2014. Audi ще пусне 17 нови или освежени модела, а Mercedes 30. Ако прогнозите за 2014 г. за 1,77 млн. продажби на коли с марка BMW, 1,66 с Audi и 1,56 с Mercedes се сбъднат, това ще означава 10-а поредна година лидерство на баварците. Миналата година Mercedes продаде 1,46 млн. превозни средства, а Audi 1,58, докато BMW - 1,66 млн. По време на срещата стана ясно, че BMW вече е достигнала нивото на продажби, планирани за 2016 г.
Основната причина за очакваните по-големи печалби за 2014 г. е направената инвестиция в рамките на 4,8 млрд. евро през 2013 г., което представлява около 6,3% от приходите. Около млрд. евро са вложени в завода в Лайпциг. Общо за разработване и развитие с инвестиции са похарчени 11 млрд. евро за последните 3 години.
BMW вече обнови X5 и X3, показа Серия 2 Active Tourer и i8. Най-продаваният модел на компанията е Серия 3, който има повече от 500 000 продадени автомобила.
Веднага след срещата и изказванията на шефовете акциите на BMW скочиха с 8%. В същото време стана ясно, че за основните пазари за компанията са САЩ и Китай, където има ръст на продажбите 18 и 20%. В Азия за 2013 г. са продадени 580 хил. автомобила, което е двойно повече от Германия. Американският завод на BMW в Южна Калифорния пък вече е най-големият в света и капацитетът му бе увеличен до 400 000 коли годишно.
За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!