В повече от половината случаи (52 процента) на катастрофи с мотоциклети през 2012 г. вината за ПТП-то е била на водачите на двуколесни МПС-та. А при 58 процента от инцидентите няма други участници. За да анализира по-точно причините за произшествията, организацията UDV (Unfallforschung der Versicherer – б.пр., изследване на катастрофи на застрахователите) изпраща свои специалисти на мястото на 194 тежки катастрофи в германската провинция Заарланд. Най-важните резултати от изследването: „младите водачи“ и „спортният мотоциклет“ са най-опасната възможна комбинация. Колкото по-висока е мощността, толкова по-голяма е вероятността за катастрофа. Управляващите „чопъри“ и туристически мотоциклети са замесени в инциденти много по-рядко.
Не е изненадващо, че произшествия на кръстовища и места за включване в магистрали се причиняват по-често от другите участници в движението, а не от мотористите. И докато паданията и ударите с двуколесни по кръстовища са позната опасност за мотористите, челните сблъсъци и тези отзад са също толкова опасни, но леко подценявани. „Почти всяко второ ПТП, причинено от мотоциклетист, е в т.нар. „надлъжен“ трафик“, обяснява Зигфрид Брокман, ръководител на UDV - и най-често е челен удар“. Когато мотоциклетистът спазва твърде малка дистанция или отклони вниманието си за малко, при висока скорост няма достатъчно време за реакция. Вследствие на това почти винаги става ПТП с пострадали лица.
Според UDV резултатите от изследването доказват, че карането на мотоциклет е свързано най-вече със стила на водача и с готовността му да поема рискове. Ситуацията се усложнява допълнително от факта, че нарушенията за превишена скорост на двуколесните се улавят по-трудно. За намаляването броя на инцидентите с мотоциклетисти Брокман призовава производителите да започнат по-активно да поставят допълнителни асистиращи системи като ABS с отчитане на наклона на машината и радар за отчитане на дистанцията, който не само да предупреждава шофьора за опасно приближаване, но и да редуцира подаването на газ. Наред с това трябва да бъдат провеждани и допълнителни тренировки за усъвършенстване на уменията, в това число и на писта. По любими за мотористите трасета експертите препоръчват повече пътни знаци, както и по-внимателни ремонти на настилката.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!